Workshop: Drama 2
-
Vara tydlig och tala om vad man ska göra
-
Tala i presens: ”Vi tar varandra i händerna”, ”Vi ställer oss i en cirkel”
- Påminna om vad vi gjort, återkoppla för att skapa känsla av sammanhang.
- Fundera över vad man ska säga, vissa ord är känsloladdade varpå man bör vara förberedd på hur man ska bemöta eventuella känslor som kan uppstå.
- Skapa utrymme för känslor, reflektera över sina egna känslor och låt barnen få prata (om de vill) om sina.
- Gardera dig inte, utgå från att barnen klarar av uppgifterna
- Våga stå vid sidan om, finns det någon risk att det blir laddat om jag som pedagog är med i leken? Vem ska paras ihop med ”fröken”? 1
http://www.skolverket.se/om-skolverket/publikationer/visa-enskild-publikation?_xurl_=http%3A%2F%2Fwww5.skolverket.se%2Fwtpub%2Fws%2Fskolbok%2Fwpubext%2Ftrycksak%2FBlob%2Fpdf2442.pdf%3Fk%3D2442
1 Gunilla Fihn. Drama 2 på Campus Varberg den 11 oktober